30.12.18

Uczyć, bawić, wychowywać… czyli jak cieszyć się z hobby, które wpływa na działania innych na przykładzie gier planszowych.

Koniec roku to czas na pewnego rodzaju przemyślenia i podsumowania. Zwłaszcza te osobiste. To czas na wyznaczanie nowych pomysłów, tworzenie planów do realizacji. Analiza tych dobrych i tych słabszych momentów, które nas dotknęły w ostatnim czasie. Koniec roku to także czas nadziei, więc to również najlepszy czas na te pozytywne podsumowania.

Hobby, bo o nim teraz będzie mowa. Wiele osób zapyta, a po co to, czy to ma jakikolwiek sens, czy warto je mieć? Oczywiście, że warto! Ale dlaczego? Ponieważ nas rozwija, relaksuje, motywuje, angażuje do właściwego działania! A jeśli Twoje hobby sprawia dodatkowo uśmiech na twarzach innych osób, jesteś podwójnym zwycięzcom. I tak właśnie się czuję!

Gry planszowe to jedno z moich największych hobby. Ale do czego one dziś służą. Do wieczorów z planszówkami spędzanych z rodziną? Zdecydowanie tak! Do weekendowych spotkań z gronie przyjaciół i znajomych? Bingo! Do integracji z nowo poznanymi osobami w nowym miejscu? Jasne, że tak! Ale czy w XXI wieku, w dobie internetu, komputerów, konsol do gier i smartfonów planszówki mają jeszcze jakieś zastosowanie? Oczywiście, że mają! Gry mogą pomagać dzisiejszym firmom w promocji i propagowaniu ich wartości. W jaki sposób? Kilka przykładów poniżej…


Zakupy Ceneo.pl... Opracowanie mechaniki, zasad gry, fabuły, przygotowanie makiet, wyglądu pionków, planszy i pudełka, a w końcu jej wyprodukowanie zajęło dosłownie kilka miesięcy. Podczas tworzenia gry wykorzystałem swoje doświadczenie z wielu rozegranych turniejów gier, jak też wiedzę o mechanizmach, które powinna posiadać dobrze prowadzona i atrakcyjna dla graczy rozgrywka. Opracowana przez mnie gra daje okazję do spędzenia kilku naprawdę miłych chwil w towarzystwie zabawnych sytuacji, które dzieją się na planszy i są wywoływane za sprawą kart gry. Nadrzędnym celem powstania gry było wprowadzenie młodych uczestników w świat e-commerce. Pokazania różnic występujących między typowymi zakupami offline, a tymi, które wykonujemy obecnie online.  

Gra cieszy się ogromnym zainteresowaniem właśnie dlatego, że spełnia funkcje edukacyjne. Pokazuje, jak łatwo można zrobić zakupy online, jak oszczędzić na nich czas, który można poświęcić na inne, ważne rzeczy. Z gry korzystały zarówno szkoły podstawowe, gimnazja, a nawet studenci. Tak, koło naukowe Politechniki Wrocławskiej także posiada swoje egzemplarze, w które z radością grają. A może w jednej ze szkół Waszych dzieci na świetlicy znajdziecie jeden z egzemplarzy? Jest to bardzo możliwe. A może leży gdzieś w bibliotece na Waszym Wydziale na uczelni? Też jest to możliwe. Zakupy Ceneo.pl tak spodobała się grającym w nie dzieciom, że stała się nawet główną zabawką opisaną w prezencie choinowym przez małego Janka. Wielka duma dla twórcy gry. Zwłaszcza, że gra uczy, bawi, wychowuje!


I love Style... to super memory, które pokocha dziecko w każdym wieku jak również dorośli lubiący rozszerzać swoją wiedzę i ćwiczyć pamięć! Tematem przewodnim w grze jest prezentacja najpopularniejszych stylów w aranżacji wnętrz. Proste zasady, piękna szata graficzna, kolorowe patterny oraz angielskie nazewnictwa stylów to kompendium wiedzy na temat otaczających nas w codziennej przestrzeni stylistyki wnętrzarskiej. Memo stanowi praktyczne narzędzie do rozwijania wiedzy na temat najpopularniejszych stylów w aranżacji wnętrz, zapoznawania się z nazewnictwem stylów oraz ich różnorodnością.  

Gra cieszy się dużym zainteresowaniem, zwłaszcza wśród młodszych graczy ze względu na swoje walory edukacyjne, różne rodzaje rozgrywek oraz piękną szatę graficzną. Dzieci grając z rodzicami mają też ogromną możliwość poznać takie frazy jak glamour, industrial, boho, scandi, które wprowadzają je w świat projektowania, estetyki, znajomości piękna w naszym otoczeniu.



Centralny Okręg Przemysłowy 1936-1939. Polskie Eldorado... to wyjątkowa gra edukacyjna, w której gracze wcielają się w rolę przedsiębiorców z okresu II Rzeczypospolitej. Jako eksperci w dziedzinie gospodarki muszą rozwijać przemysł poprzez zarządzanie narodowym programem budowy Centralnego Okręgu Przemysłowego, który realizowany był w XX-leciu międzywojennym na terenach Polski. Aby wygrać, gracze muszą jak najlepiej wykorzystać swoje umiejętności analityczne, zarządzać właściwie zespołami w celu zdobycia jak największej liczby inwestycji gospodarczych COP-u takich jak Zakłady Południowe, Państwowe Zakłady Lotnicze, Hydroelektrownię, Zakłady Azotowe czy Państwową Fabrykę Broni.  

Gra cieszy się dużym zainteresowaniem, ponieważ rozwija nasze indywidualne cechy związane z zarządzaniem projektami, analizą potrzeb, decyzyjnością, czy określaniem wyznaczonych celów i ich realizacją. Dodatkowo uczy graczy o jednym z najważniejszych w naszej historii projektów związanych z innowacyjnością i rozwojem naszego przemysłu. 


Autor: Mateusz Kusz

Brak komentarzy: