3.7.19

Augmented Advertising & Sales CEE czyli AR/VR w codziennym retailu i e-commerce


Nie tak dawno temu miałem przyjemność wystąpić jako prelegent pierwszej w Polsce konferencji prezentującej praktyczne zastosowania nowoczesnej technologii w wiodących pod względem rozwoju branżach. 

Z wielką przyjemnością obserwuję, jak coraz więcej innowacyjnych polskich firm, czasem typowe małe startupy, czasem organizacje średniej wielkości potrafią wyjść poza obszar typowego Virtual Reality związanego z dużym biznesem do zupełnie nowych sektorów jak rozrywka. Super, gdy widzimy, że VR wchodzi w świat filmu, ale nie typowego kina w stylu Hollywood tworzonego za ogromne pieniądze, ale także do produkcji niskobudżetowych, tworzonych przez różnego typu instytucje państwowe o charakterze naukowym i historycznym.



Oczywiście wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości w e-commerce jest także coraz bardziej popularne. Należy jednak zwrócić uwagę na zagrożenia, które pojawiają się w tym sektorze.  Przede wszystkim dobra aplikacja AR/VR to moc, która zajmuje megabajty, których żaden użytkownik telefonu nie chce przeznaczać na kolejne aplikacje do pobrania na swoje urządzenie, zwłaszcza, że tego miejsca zawsze mu brakuje. Dlaczego? Bo większość miejsca zajmują typowe aplikacje związane z Social Media, Messenger, Whatsapp, aplikacje bankowe i wiele, wiele innych. A gdy jeszcze nasz telefon to czasoumilacz dla naszego dziecka w wieku przedszkolno-szkolnym, nie ma opcji, aby miejsca w pamięci wewnętrznej oraz karcie SD starczyło! Rozwój aplikacji to trend, ale aplikacji w nowym wydaniu za pomocą PWA.
 



Czym więc jest to całe PWA? Progressive Web App to strony internetowe, które posiadają kilka dodatkowych funkcji, dzięki czemu system naszego telefonu traktuje je jako natywne aplikacje systemowe. Wystarczy wyświetlić stronę przygotowaną według standardów PWA za pomocą przeglądarki internetowej i zapisać ją na ekranie startowym. Uruchomienie dodanego skrótu spowoduje włączenie aplikacji PWA. Które aplikacje PWA są popularne? Oczywiście tych Social Mediów, które postanowiły zrobić to w nowym systemie, m.in. Instagram, Pinterest, czy Mapy Google.



Należy jednak doceniać rozwijający się stale VR oraz AR gdyż staj się on typowym narzędziem, które przy odpowiednim wykorzystaniu, poważnie zmienią i zdywersyfikują nie tylko najskuteczniejsze metody sprzedaży. Rozszerzona i wirtualna rzeczywistość to przyszłość komunikacji z klientami, a bardzo prężnie stara się do tego nas przekonać Microsoft ze swoim nowym produktem – HoloLens. Jak mówi Microsoft, nowa wizja technologii komputerowych, opracowana w oparciu o historię innowacji jest już gotowa do wykorzystania w życiu codziennym.
 


Przyszłość z filmu Raport Mniejszości w reżyserii Stevena Spielberga z Tomem Cruisem w roli głównej staje się teraźniejszością. I to szybciej niż nam się zdaje!


 

Brak komentarzy: