W ostatnim czasie
miałem przyjemność wystąpić jako prelegent na 2. Forum Home & Garden
Products Marketing organizowanym przez Blue Business Media, gdzie prezentowałem
zagadnienia związane z m-commerce. To niesamowite, jak szybko rośnie w
świecie e-zakupów rola urządzeń mobilnych! Dzięki właściwemu dopasowaniu
potrzeb na urządzeniach mobilnych można jeszcze lepiej dotrzeć do swoich Klientów
oraz wykorzystać możliwości jakie dają nam nowoczesne urządzenia mobilne
do zwiększania popularności naszego biznesu, a co za tym idzie do zwiększania konwersji
zakupowej! A przecież o to właśnie w e-commerce chodzi…
Z wielką
przyjemnością obserwuję jak z miesiąca na miesiąc rozwija się ruch userów na urządzeniach mobilnych. W
2019 roku ponad 95% e-sklepów w polskim e-commerce posiada już odpowiednią wersję
mobilną strony, stosując rozwiązania RWD, dzięki czemu witryna jest odpowiednio
przygotowana dla użytkowników smartfonów. Dobrze widzieć, że rozwiązania responsywne
na mobile, które kilka lat temu były jeszcze szczytem UX dla wielu firm, dziś są już
standardem w e-sklepach.
To wszystko
powoduje, że korzystanie z internetu na urządzeniach mobilnych jest jeszcze
prostsze oraz przyjemniejsze dla użytkowników. Musimy jednak pamiętać, że coraz
bardziej przyzwyczajeni do mobile Klienci sklepów internetowych oczekują
stałych, innowacyjnych zmian. Domagają się, aby elementy strony mobilnej były
zawsze łatwo klikalne, nawigacja intuicyjna, teksty odpowiednio sformatowane, kolory i kontrast dobrze
dobrane, a podstrony na ich smartfonach będą się ładować w mgnieniu oka. Wszystkie
powyższe elementy muszą być stale optymalizowane, stając się nieodłącznymi
elementami rozwiązań stosowanych w m-commerce!
Tak jak na wstępie
wspomniałem, mobile stopniowo zaczyna dominować w sektorze e-commerce, ale
wielu użytkowników w polskim internecie nadal nie wyobraża sobie płatności czy
robienia zakupów przez telefon. Dlaczego tak jest? Te obawy związane są z tradycją i
przyzwyczajeniem Klientów do kończenia zakupów, czy raczej opłacania swoich koszyków e-sklepowych przez
desktop (płacąc za transakcję internetową przez laptopa lub komputer
stacjonarny). Trend ten w najbliższych latach z pewnością będzie się odwracał
na korzyść zakupów mobile. Pomoże w tym wykorzystywanie nowych form płatności które coraz bardziej lubimy i chętniej z nich korzystamy, m.in.
Blik, GooglePay czy ApplePay.
Przyszłością
zakupów jest m-commerce! Obecnie kupujemy on-line coraz więcej i coraz większe
mamy oczekiwania, dlatego rynek podbijają e-sklepy z natychmiastową dostawą,
przyjazną polityką zwrotów czy innymi wygodnymi rozwiązaniami. Gdy będziemy
mogli w pełni komfortowo kupić wszystko w sieci przez nasz telefon komórkowy, a
do tego będziemy czuć się bezpiecznie przy przelewie za zakup przez mobile, a
produkt zostanie wysłany jeszcze tego samego dnia, dojdzie do standaryzacji
zakupów on-line vs off-line z korzyścią dla tych pierwszych! Dlaczego zakupy
on-line wygrają? Ponieważ obecnie przy zakupach dla Klientów ważne są dwa
elementy: czas i pieniądz. I oba te elementy będą na korzyść e-commerce, a
dokładniej m-commerce, czyli kupując on-line zaoszczędzimy nasz cenny czas oraz nasz
bezcenny portfel!
Jak dobrze wiemy, rywalizacja
o każdą sekundę uwagi Klienta wymaga od osób tworzących e-commerce usług na
najwyższym poziomie i myślenia całościowego o doświadczeniu użytkownika na
każdym kroku. Taka jest właśnie przyszłość m-commerce. Taka jest przyszłość typowych
zakupów wszystkich użytkowników!
Autor: Mateusz Kusz
1 komentarz:
Czesc Mateusz, myslalam, ze nie jest mozliwe wylowienie Cie w sieci. Fajnie Cie widziec, przepraszam za moj komentarz nie-historyczny. Pozdrawiam, Magda Chmielowiec ze Stalowej Woli
Prześlij komentarz