8.12.19

M-commerce jako rosnąca rola urządzeń mobilnych, czyli jak dotrzeć do Klientów i wykorzystać możliwości jakie daje nam mobile


W ostatnim czasie miałem przyjemność wystąpić jako prelegent na 2. Forum Home & Garden Products Marketing organizowanym przez Blue Business Media, gdzie prezentowałem zagadnienia związane z m-commerce. To niesamowite, jak szybko rośnie w świecie e-zakupów rola urządzeń mobilnych! Dzięki właściwemu dopasowaniu potrzeb na urządzeniach mobilnych można jeszcze lepiej dotrzeć do swoich Klientów oraz wykorzystać możliwości jakie dają nam nowoczesne urządzenia mobilne do zwiększania popularności naszego biznesu, a co za tym idzie do zwiększania konwersji zakupowej! A przecież o to właśnie w e-commerce chodzi…



Z wielką przyjemnością obserwuję jak z miesiąca na miesiąc rozwija się ruch userów na urządzeniach mobilnych. W 2019 roku ponad 95% e-sklepów w polskim e-commerce posiada już odpowiednią wersję mobilną strony, stosując rozwiązania RWD, dzięki czemu witryna jest odpowiednio przygotowana dla użytkowników smartfonów. Dobrze widzieć, że rozwiązania responsywne na mobile, które kilka lat temu były jeszcze szczytem UX dla wielu firm, dziś są już standardem w e-sklepach.


To wszystko powoduje, że korzystanie z internetu na urządzeniach mobilnych jest jeszcze prostsze oraz przyjemniejsze dla użytkowników. Musimy jednak pamiętać, że coraz bardziej przyzwyczajeni do mobile Klienci sklepów internetowych oczekują stałych, innowacyjnych zmian. Domagają się, aby elementy strony mobilnej były zawsze łatwo klikalne, nawigacja intuicyjna, teksty odpowiednio sformatowane, kolory i kontrast dobrze dobrane, a podstrony na ich smartfonach będą się ładować w mgnieniu oka. Wszystkie powyższe elementy muszą być stale optymalizowane, stając się nieodłącznymi elementami rozwiązań stosowanych w m-commerce!

Tak jak na wstępie wspomniałem, mobile stopniowo zaczyna dominować w sektorze e-commerce, ale wielu użytkowników w polskim internecie nadal nie wyobraża sobie płatności czy robienia zakupów przez telefon. Dlaczego tak jest? Te obawy związane są z tradycją i przyzwyczajeniem Klientów do kończenia zakupów, czy raczej opłacania swoich koszyków e-sklepowych przez desktop (płacąc za transakcję internetową przez laptopa lub komputer stacjonarny). Trend ten w najbliższych latach z pewnością będzie się odwracał na korzyść zakupów mobile. Pomoże w tym wykorzystywanie nowych form płatności które coraz bardziej lubimy i chętniej z nich korzystamy, m.in. Blik, GooglePay czy ApplePay


Przyszłością zakupów jest m-commerce! Obecnie kupujemy on-line coraz więcej i coraz większe mamy oczekiwania, dlatego rynek podbijają e-sklepy z natychmiastową dostawą, przyjazną polityką zwrotów czy innymi wygodnymi rozwiązaniami. Gdy będziemy mogli w pełni komfortowo kupić wszystko w sieci przez nasz telefon komórkowy, a do tego będziemy czuć się bezpiecznie przy przelewie za zakup przez mobile, a produkt zostanie wysłany jeszcze tego samego dnia, dojdzie do standaryzacji zakupów on-line vs off-line z korzyścią dla tych pierwszych! Dlaczego zakupy on-line wygrają? Ponieważ obecnie przy zakupach dla Klientów ważne są dwa elementy: czas i pieniądz. I oba te elementy będą na korzyść e-commerce, a dokładniej m-commerce, czyli kupując on-line zaoszczędzimy nasz cenny czas oraz nasz bezcenny portfel!

Jak dobrze wiemy, rywalizacja o każdą sekundę uwagi Klienta wymaga od osób tworzących e-commerce usług na najwyższym poziomie i myślenia całościowego o doświadczeniu użytkownika na każdym kroku. Taka jest właśnie przyszłość m-commerce. Taka jest przyszłość typowych zakupów wszystkich użytkowników!


Autor: Mateusz Kusz

1 komentarz:

Magda Chmielowiec pisze...

Czesc Mateusz, myslalam, ze nie jest mozliwe wylowienie Cie w sieci. Fajnie Cie widziec, przepraszam za moj komentarz nie-historyczny. Pozdrawiam, Magda Chmielowiec ze Stalowej Woli