8.7.17

Centralny Okręg Przemysłowy 1936-1939. Polskie Eldorado - gra karciana

W tej wyjątkowej grze edukacyjnej gracze wcielają się w rolę przedsiębiorców z okresu II Rzeczypospolitej. Jako eksperci w dziedzinie gospodarki rozwijać będą przemysł poprzez zarządzanie narodowym programem budowy Centralnego Okręgu Przemysłowego, który realizowany był w XX-leciu międzywojennym na terenach Polski. Aby wygrać, gracze muszą jak najlepiej wykorzystać swoje umiejętności analityczne, zarządzać zasobami ludzkimi (tu wspierać ich będą senatorzy, generałowie czy dyplomaci) w celu zdobycia jak największej liczby inwestycji gospodarczych COP-u takich jak Zakłady Południowe, Państwowe Zakłady Lotnicze, Hydroelektrownię, Zakłady Azotowe czy Państwową Fabrykę Broni.

CEL GRY
Celem gry "Centralny Okręg Przemysłowy 1936-1939. Polskie Eldorado" jest zdobycie jak największej liczby punktów. Gracze otrzymują punkty za zdobyte w trakcie rozgrywki Karty Budowli. Gracz , który zdobędzie najwięcej punktów - wygrywa!

PRZEBIEG GRY
Zabawa podzielona jest na rundy. Każda runda przebiega w ten sam sposób. Należy wziąć jedną Kartę ze wspólnie przetasowanego stosu Kart Budowli i Kart Akcji i położyć ją obrazkiem do góry na środku stołu. Gracze będą walczyć o zdobycie Karty Budowli lub wykonywać zadanie z Karty Akcji. Po wykonaniu działania, gracz który wygrał tę rundę zabiera Kartę Budowli lub wykonuje zadanie z Karty Akcji. Następnie należy rozegrać kolejną rundę, biorąc następną Kartę ze stosu.

ZDOBYWANIE KART BUDOWLI LUB KART AKCJI
Każdy gracz wykłada przed sobą dwie Karty Gracza z ręki na stół. Karty należy wykładać obrazkami do dołu. Następnie każdy gracz odkrywa swoje wyłożone karty i wykonywane  są następujące działania:

- Wszystkie Karty Rolnika oraz Karty Chłopa wracają do rąk ich właścicieli
- Wszystkie takie same Karty Graczy (powtórzone w różnych kolorach) należy odłożyć do obozów gracza (stos kart odrzuconych obok gracza)
- Gracz, który ma najsilniejszą Kartę Gracza (największa liczba Kapitału, Materiału lub Siły) zdobywa Kartę Budowli (jeśli dana karta dotyczyła Kapitału, Materiału lub Siły) i kładzie ją przed sobą obrazkiem do góry. Jeżeli na stole nie ma żadnej Karty Gracza, Kartę Budowli zdobywa gracz, który posiada najmniejszą liczbę Kart Budowli. Jeżeli żaden gracz nie posiada Karty Budowli, kartę zdobywa najmłodszy z graczy
- Wszystkie wyłożone Karty Graczy, które zostały na stole, odkłada się do obozów graczy

KONIEC GRY
Zabawa kończy się, gdy wykorzystane zostały wszystkie Karty Budowli oraz Karty Akcji. Uczestnicy podliczają zdobyte punkty pokazane na zdobytych przez siebie Kartach Budowli. Wygrywa gracz, który zdobył najwięcej punktów. Punkty prezentowane są w postaci gwiazdek na Kartach Budowli. W razie remisu wygrywa gracz, który zdobył najwięcej Kart Budowli. Gdy nadal jest remis, wygrywa najmłodszy z graczy.


KARTY GRACZY
Postacie (Karty Gracza) służą do zdobywania Inwestycji (Kart Budowli). Na każdej karcie pokazana są umiejętności Postaci w zależności od tego, jaką Inwestycję chcą zdobyć (poniżej na przykładzie karty Dyrektora Przemysłowego)
Kapitał - 5 jeżeli zdobywa Kartę Budowli z Kapitałem
Materiał - 1 jeżeli zdobywa Kartę Budowli z Materiałem
Siła - 2 jeżeli zdobywa Kartę Budowli z Siłą

KARTY ROLNIKA I CHŁOPA
Rolnik oraz Chłop są Kartami Gracza pustymi, które po wykorzystaniu zawsze wracają do ręki gracza. Gracz wykłada karty Rolnika oraz Chłopa gdy chce zablefować i zachować swoje bardziej wartościowe Karty Gracza na późniejsze rundy.

OBÓZ GRACZA (stos kart wykorzystanych)
Wykorzystane w rundach Karty Gracza odkładane są na stos obok siebie, zwany obozem. Karty w obozie leżą obrazkami do dołu. Kart z obozu nie można wykorzystywać do zdobywania Kart Budowli oraz Kart Akcji. Kartę z obozu można odzyskać, gdy użyta zostaje Karta Akcji.

Centralny Okręg Przemysłowy 1936-1939. Polskie Eldorado to gra edukacyjna dla 2-4 graczy w wieku od 6 lat. Dzięki wyśmienitej zabawie, rozgrywka uczy także uczestników o inwestycjach, jakie Skarb Państwa oraz Ministerstwo Gospodarki na czele z Eugeniuszem Kwiatkowskim realizowało na ziemiach Rzeczypospolitej w latach 30-tych XX wieku. 

Twórca: Mateusz Kusz















Brak komentarzy: