Nie tak dawno temu
miałem przyjemność wystąpić jako prelegent pierwszej w Polsce konferencji
prezentującej praktyczne zastosowania nowoczesnej technologii w wiodących pod
względem rozwoju branżach.
Z wielką przyjemnością obserwuję, jak coraz więcej innowacyjnych
polskich firm, czasem typowe małe startupy, czasem organizacje średniej wielkości
potrafią wyjść poza obszar typowego Virtual Reality
związanego z
dużym biznesem do zupełnie nowych sektorów jak
rozrywka. Super, gdy widzimy, że VR wchodzi w świat filmu, ale nie
typowego kina w stylu Hollywood tworzonego za ogromne pieniądze, ale także do produkcji
niskobudżetowych, tworzonych przez różnego typu instytucje państwowe o
charakterze naukowym i historycznym.
Oczywiście wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości w e-commerce jest także coraz
bardziej popularne. Należy jednak zwrócić uwagę na zagrożenia, które pojawiają
się w tym sektorze. Przede wszystkim dobra aplikacja AR/VR to moc,
która zajmuje megabajty, których żaden użytkownik telefonu nie chce przeznaczać
na kolejne aplikacje do pobrania na swoje urządzenie, zwłaszcza, że tego
miejsca zawsze mu brakuje. Dlaczego? Bo większość miejsca zajmują typowe
aplikacje związane z Social Media, Messenger, Whatsapp, aplikacje bankowe i
wiele, wiele innych. A gdy jeszcze nasz telefon to czasoumilacz dla naszego
dziecka w wieku przedszkolno-szkolnym, nie ma opcji, aby miejsca w pamięci
wewnętrznej oraz karcie SD starczyło! Rozwój aplikacji to trend, ale aplikacji
w nowym wydaniu za pomocą PWA.
Czym więc jest to całe PWA? Progressive
Web App to strony internetowe, które posiadają kilka dodatkowych
funkcji, dzięki czemu system naszego telefonu traktuje je jako natywne
aplikacje systemowe. Wystarczy wyświetlić stronę przygotowaną według standardów
PWA za pomocą przeglądarki internetowej i zapisać ją na ekranie startowym.
Uruchomienie dodanego skrótu spowoduje włączenie aplikacji PWA. Które aplikacje
PWA są popularne? Oczywiście tych Social Mediów, które postanowiły zrobić to w
nowym systemie, m.in. Instagram, Pinterest, czy Mapy Google.
Należy jednak doceniać rozwijający się stale VR oraz AR gdyż
staj się on typowym narzędziem, które przy odpowiednim wykorzystaniu, poważnie
zmienią i zdywersyfikują nie tylko najskuteczniejsze metody sprzedaży. Rozszerzona
i wirtualna rzeczywistość to przyszłość komunikacji z klientami, a bardzo
prężnie stara się do tego nas przekonać Microsoft ze swoim nowym produktem –
HoloLens. Jak mówi Microsoft,
nowa wizja technologii komputerowych, opracowana w oparciu o historię innowacji
jest już gotowa do wykorzystania w życiu codziennym.
Przyszłość z filmu Raport Mniejszości w reżyserii Stevena Spielberga z Tomem Cruisem w roli głównej staje się teraźniejszością. I to szybciej niż nam się zdaje!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz