20.8.21

Kolejki do kasy, korki, brak miejsc parkingowych, złośliwi sprzedawcy, tłumy ludzi... "Ceneo Zakupy" pokazuje jak to ominąć! To już 7 lat od wydania gry planszowej Ceneo

Kolejki do kasy, korki, brak miejsc parkingowych, złośliwi sprzedawcy, tłumy ludzi... Następnie ograniczenia sprzedaży stacjonarnej w niedzielę. Później pandemia i limity osób w sklepach, zamknięta sprzedaż offline w wielu branżach... Uff! Zakupowy piątek i sobota to ciężka przeprawa, prawda? Ale po co się tak męczyć skoro zakupy można zrobić w internecie, a z problemami zmierzyć się w grze planszowej! Tak 7 lat temu powstała innowacyjna gra "Ceneo Zakupy", dzięki której pokazaliśmy Polakom, że zakupy online to czysta przyjemność, 3 proste kliki do posiadania produktu w swoim domu oraz wachlarz spektakularnych oszczędności w portfelu. Dziś wie o tym każdy, jednak 7 lat temu użytkownik online był zupełnie inny, my byliśmy inni, zakupy online i cały internet też był inny...

Krok milowy w sprzedaży internetowej w Polsce dokonał się pod koniec XX wieku. W grudniu 1999 roku powstało Allegro, a w lutym 2005 roku aktywowano Ceneo. Możemy mówić dziś o dwóch dekadach polskiego ecommerce, ale tak naprawdę 7 lat temu edukowaliśmy jeszcze użytkowników w postaci offline o wartości zakupów online. Gra "Ceneo Zakupy" jest tego najlepszym przykładem. Dzięki pozycji lidera na rynku, mieliśmy ogromną możliwość w Ceneo pokazać jak ogromne są różnice pomiędzy sklepami stacjonarnymi a internetowymi. I to w najciekawszy możliwy sposób. Gwarantując dzięki stworzeniu gry planszowej dobrej zabawy dla całej rodziny, uświadamianiu rodziców odnośnie przewagi zakupów online oraz uczeniu młodszego pokolenia na czym polega cały ten ecommerce. Dzieciaki, które 7 lat temu grały z rówieśnikami i rodzicami w "Ceneo Zakupy", dziś sami są świadomymi konsumentami w świecie online

Dzięki "Ceneo Zakupy" gracze mogli zmierzyć się z natrętnymi hostessami, blokadami dróg, drobnymi sklepowymi złodziejaszkami, długimi kolejkami i wieloma innymi problemami, które czyhają w tradycyjnych sklepach. Ale nie ma obaw! Dzięki zakupom w sieci uda się skompletować listę zakupów. Kwestia, czy Twój gracz zrobi to szybciej niż przeciwnicy? Z pomocą sklepów internetowych zdecydowanie tak


Co było zachętą do stworzenia gry planszowej? Internet w Polsce 7 lat temu rozwijał się dynamicznie. Bardzo dynamicznie! Była jednak jeszcze spora grupa użytkowników, którzy korzystali z sieci, ale nie byli przekonani do zakupów online. Cel był prosty. W każdy możliwy sposób edukować Polaków, że zakupy w sieci są bezpieczne, wygodne, przyjemne a przede wszystkim bardzo proste. Ceneo jako lider miało wszystkie możliwe narzędzia. Poza największą porównywarką cen również serwis Ceneo Lokalnie, usługę Cenometr, Zaufane Opinie Ceneo, Program Ochrony Kupujących, program lojalnościowy Klub Łowców Nagród Ceneo, a także jako jedni z pierwszych mobilną aplikację mCeneo. Chcieliśmy dotrzeć również do najmłodszych. Stworzyć grę rodzinną, która będzie sprawiać radość osobom w każdym wieku. Tak więc dzieci w wieku szkolnym śmiało mogły grać w "Ceneo Zakupy" i przez zabawę oraz wykonywane podczas gry działania zrozumieć mechanizm zakupów w internecie

Progress w branży e-commerce jest niesamowity. Obecnie na 38 mln Polaków niemal 32 mln korzystają z internetu. Działa ponad 87 tys sklepów internetowych. Ponad 100 mld PLN jest wart cały rynek e-commerce w naszym kraju. Ponad 21 mln kont użytkowników prowadzą polskie banki. Dziś te dane zachwycają. 7 lat temu pewnie mało która osoba uwierzyłaby w takie liczby, mimo że analiza pokazywała, że ecommerce będzie rządził, a powiedzenie "Content is the King" pojawiało się wszędzie. Dzisiejsze dane zapewne za kolejne 7 lat będą budzić w nas tylko sentymentalny uśmiech. 


Cieszy mnie bardzo fakt, że takie działania edukacyjno-rozrywkowe jak powstanie "Ceneo Zakupy" wpłynęło po części na obecną moc ecommerce nad Wisłą, a w przypadku Ceneo bardziej nad Odrą. Dziś internet w Polsce jest poważnym elementem całej gospodarki. Wzrasta średnio o 18,4% i odpowiada już za 10% całego PKB naszego kraju. Można powiedzieć, że co dziesiąte dobro konsumpcyjne i produkcyjne to właśnie internet. To sporo, ale to i tak tylko początek tego, jak będzie wyglądał dalszy rozwój e-biznesu w najbliższych latach.

Podsumowując czas nie stoi w miejscu, 7 lat od daty premiery gry minęło jak jeden dzień. Pociesza fakt, że "Ceneo Zakupy" to ciągle gwarancja dobrej zabawy dla całej rodziny!


Brak komentarzy: